
Blizzarda plan na rozwój Diablo IV
Data premiery Diablo IV nie jest jeszcze niestety znana (wiemy tylko, że pojawi się 2023 r.), ale Blizzard powoli ujawnia coraz więcej informacji, w tym te dotyczące modelu rozwijania gry po premierze.
Blizzard oficjalnie bowiem poinformował, że Diablo IV będzie grą-usługą z cyklicznymi sezonami. I to właśnie sezony mają być sercem rozgrywki.
Deweloperzy chcą dać nam 4, trwające po 3 miesiące, sezony w roku. Po każdym sezonie nastąpi reset postępów, a nasza postać zostanie przeniesiona do Wiecznej Krainy, gdzie wciąż będziemy mogli nią grać i rozwijać jej poziom. By zagrać jednak w nowym sezonie będziemy musieli stworzyć nową postać. Każdy sezon będzie wprowadzać nowe funkcje i nowe możliwości zdobywania doświadczenia. Pierwszy sezon ma wystartować w dniu premiery gry.
Powróci także płatny Karnet Sezonowy, który jednak ma nie dawać przewagi sam z siebie, a jedynie zapewnić posiadającym go graczom lepsze nagrody za wykonywane zadania.
Jak na grę-usługę przystało Diablo IV zawierać będzie mikropłatności, choć tutaj twórcy także się zarzekają, że kupowane przedmioty nie zapewnią przewagi na polu walki, a będą jedynie kosmetyczne. Dodatkowo wszystkie elementy w sklepie mają być możliwe do odblokowania poprzez normalne postępy w grze.
Diablo IV pojawi się w przyszłym roku na Xbox Series X|S, Xbox One, PS4, PS5 i PC – można się spodziewać, że jeśli do czasu premiery Microsoftowi uda się sfinalizować przejęcie Activision-Blizzard to gra trafi w dniu premiery do Xbox Game Pass.