Padem o ścianę

Microsoft – relacja z konferencji na E3

Paweł Jastrzębski

Zakończyła się już najważniejsza z punktu widzenia użytkownika Xbox One konferencja na E3 – trzeba przyznać szczerze, że Microsoft pozamiatał, a ilości pozytywnych dla graczy inicjatyw może powodować opad szczęki.

Project Scorpio

Zacznijmy od tego, czym Phil Spencer zakończył konferencję – Project Scorpio. Jest to całkowicie nowa konsola, która wyjdzie pod koniec 2017 r. i ma być w pełni kompatybilna z Xbox One i Xbox One S. Dane techniczne Scorpio nie są jeszcze znane, ale Phil Spencer mówił, że będzie posiadał on 8 rdzeni procesora, przepustowość pamięci na poziomie ponad 320 GB/s i 6 teraflopów mocy obliczeniowej – specjalnie dla rozdzielczości 4K i płynnego działania sprzętu VR. Zgodnie z nową filozofią Microsoftu przyszłością grania jest rozdzielczość 4K i płynne VR. Co ciekawe Project Scorpio nie oznacza startu nowej generacji. Wszystkie sprzęty Microsoftu mają korzystać z tych samych urządzeń i być kompatybilne ze sobą – nikt nie zostanie pozostawiony w tyle ze swoją konsolą.

Xbox One S

Niejako przy okazji Microsoft ogłosił Xbox One S – właściwie wiele nowego niż opisywałem wczoraj się nie dowiedzieliśmy. Uściślono jedynie, że obsługa 4K dotyczy multimediów, a dodatkowo wprowadzono obsługę HDR (High Dynamic Range), co mam uczynić go gotowego do obsługi najnowszych telewizorów. Xbox One S pojawi się w sierpniu w kilku wariantach:

  1. 500GB Xbox One S – $299/?299 – ok 1200 zł
  2. 1TB Xbox One S – $349/?349  – ok 1500 zł
  3. 2TB Xbox One S, dostępna w wybranych regionach – $399/?399 – ok 1600 zł

Niejako przy premierze Xbox One S zmianie ulegnie również kontroler – ma mieć zasięg połączenia i wspierać Bluetooth. Ponadto wierzchnia powłoka jest zrobiona z innego materiału, dzięki czemu będzie lepiej leżał w dłoni, a nowe gałki mają wolniej się zużywać. Dodatkowo miłośnicy Gears of War 4 mogą nabyć specjalny dedykowany pad do tej gry w wersji Elite w cenie 199$

Play Anywhere

Wielkim zaskoczeniem była prezentacji usługi Play Anywhere – w skrócie oznacza to, że każdą grę od Microsoft Studios będziemy musieli nabyć tylko raz by cieszyć się grą na Xbox One/Windows10. Dużym plusem jest to, że gry są całkowicie sparowane – możesz grać na konsoli, zapauzować, zasejwować i możemy dokończyć grę od tego samego miejsca na PC. Dodatkowo każda gra od Microsoft ma wspierać cross-play – jednym słowem możemy bez problemu umawiać się na Hordę w GoW4 z kumplem, który Xboxa nie ma. Szczerze mówiąc pomysł jest rewelacyjny i może być game changerem obecnej generacji.

Gears of War 4

Jeśli chodzi o gry to konferencja nie mogła zacząć się lepiej – na scenę wjechało Gears of War 4 (które rzecz jasna wspierać będzie Play Anywhere). Ujawniono, że będzie nowa Horda (opatrzona numerkiem 3.0) ale więcej nic nie wiadomo. Na materiałach wygląda bosko, a co najważniejsze wraca Marcus 😀 Premiera 11 października tego roku na Xbox One i Windows 10.

Forza Horizon 3

Następnie twórcy przeszli do Forza Horizon 3, która nawet u mnie (wyścigowego sceptyka) spowodowała szybsze bicie serca – FH3 wygląda obłędnie, a przeniesienie rozgrywki do Australii wyszło grze na  dobre – dodatkowo obecność samochodów Bungie może znacznie odświeżyć rozgrywkę. Forza Horizon 3 również będzie obsługiwać Play Anywhere, a znajomi z PC będą mogli bez problemu dołączyć do naszej rozgrywki i razem się ścigać – wygląda to zaiste obłędnie. Premiera 27 września 2016 r. na Xbox One i Windows 10.

Halo Wars 2

Miłośnicy konsolowych RTS-ów czekali 7 lat na kontynuację Halo Wars i dłużej czekać nie muszą. Akcja gry umiejscowiona jest po wydarzeniach z Halo 5: Guardians, ale kontynuuje wątek załogi statku Spirit of Fire oraz kapitana Cuttera z pierwszej części. Obudzili się oni w pobliżu Arki, gdzie będą musieli zmierzyć się z potężną frakcją Brutów i ich liderem Atrioksem. Produkcja ukaże się 21 lutego przyszłego roku na Xbox One oraz Windows 10, ale już od wczoraj możecie grać w betę na Xbox One, która potrwa do 20 czerwca.

ReCore

Na konferencji pojawiło się w końcu gorąco oczekiwane ReCore od Keiji Inafune oraz Armature Studio. Ta  platformówka zadebiutuje 16 września w cenie 39,99$. Niestety trailer nie ujawnia o czym ona tak naprawdę będzie 🙁

Dead Rising 4

Microsoft chyba na dobre przejął marke Dead Rising od Capcomu, gdyż Dead Rising 4 ponownie wyjdzie wyłącznie na sprzęty tej firmy. Gra będzie rebootem pierwszej części – umożliwi kooperację nawet dla czterech osób. Premiera pod koniec tego roku na Windows 10 i Xbox One.

Scalebound

Na scenie nie zabrakło też mocno reklamowanego przez Microsoft Scalebound – kooperacyjna gra akcji ze smokami w roli głównej. Muszę przyznać, że  w ogóle do mnie nie przemawia – za dużo japońszczyny na piksel kwadratowy.

State of Decay 2

Microsoft wraca z kontynuacją jednej z ciekawszych gier z zombiakami w roli głównej – State of Decay 2 pojawi się w 2017 r. i ponownie pozwoli nam przetestować nasze zdolności przetrwania w świecie opanowanym przez zombie.

Tekken 7

Premiera bijatyki od Namco pojawi się na Xbox One na początku 2017 r., a już teraz posiadacze Golda  mogą ściągać Tekken Tag Tournament 2 za darmo (ale tylko przez tydzień).

Gwent: The Witcher Card Game

Przez chwilę sceną zawładnął przedstawiciel CD Projekt RED, który zapowiedział samodzielną karciankę ze świata Wiedźmina – pojawi się na Xbox One, Windows 10 i PS4. Gra nastawiona będzie na rozgrywkę sieciową, przy czym posiadacze różnych platform będą mogli ze sobą rywalizować. W karciance znajdzie się kampania fabularna, choć szczegółów na jej temat nie ujawniono. Zgodnie z oczekiwaniami, mechanika zostanie przeprojektowana, pojawi się też nowy interfejs. Już we wrześniu wystartują na Xbox One zamknięte beta testy, do których możecie zapisać się tutaj.

ID@Xbox

Pomijając blockbustery Microsoft zaprezentował również kilka indyków z których niestety żaden nie przykuł mojej uwagi.

 


Copyright © 2021 Padem o sciane. Wszystkie prawa zastrzezone.