Padem o ścianę

Multiplayer w Cyberpunk 2077

Paweł Jastrzębski

Mimo, że CD Projekt RED wyrosło z gier stricte singlowych, to jednak od jakiegoś czasu pojawiały się plotki, że Cyberpunk 2077 może zawierać jakiś element sieciowy. Teraz otrzymaliśmy potwierdzenie tego faktu.

Na wstępie od razu chcę Was uspokoić – Redzi nie przechodzą na model „gry jako usługi” i Cyberpunk 2077 w dalszym ciągu będzie skupiać się na rozgrywce dla jednego gracza. Oficjalne konto twitterowe gry potwierdziło jednak, że pracują nad modelem sieciowym. W praktyce wygląda to tak, że obecnie wszystkie siły skupione są na tym, by dostarczyć grę w kwietniu 2020 r. Potem firma ma przenieść nacisk na dostarczenie darmowych DLC i dodatkowej zawartości singlowej (obstawiam, że będziemy mieć tutaj model, który idealnie zadziałał w Wiedźminie 3), a dopiero potem firma zacznie dłubać na multikiem. Nie powiem – bardzo podoba mi się to podejście, choć mam pewne obawy, czy po np. roku od premiery znajdą się chętni do powrotu do Night City i odpalenia w mutli.

Przy okazji możemy pofantazjować jak ten moduł miałby wyglądać. Osobiście obstawiam, że będzie to coś w stylu GTA V Online, ale pewnie o wszystkim przekonamy się z czasem.

Przy okazji, jak widzicie na załączonych obrazkach firma rozpoczyna rekrutacje pracowników do pracy nad aspektem sieciowym – jeżeli czujecie się na siłach, to zachęcam do aplikowania.

Premiera Cyberpunk 2077 – 16 kwietnia 2020 r.


Copyright © 2019 Padem o sciane. Wszystkie prawa zastrzezone.