Padem o ścianę

Prezentacja Cyberpunk 2077

Paweł Jastrzębski

Wczoraj wczesnym wieczorem odbyła się prezentacja Night City Wire – pierwsza z szeregu prezentacji promujących Cyberpunk 2077. Wczoraj zaprezentowano nam nowy zwiastun, oraz prezentacje jednej z mechanik gry – braindance.

Sam zwiastun szczerze mówiąc mnie nie powalił – ot zwyczajne fragmenty CGI poprzeplatane elementami gameplaya. Według słów Pawła Sasko, zaprezentowany materiał pochodzi z prologu gry, więc nie miejcie obaw o spoilery. Poniżej możecie obejrzeć wersje z angielskim i polskim dubbingiem.

Na prezentacji pokazano także nową mechanikę – Braindance. W skrócie polega ona na przeżywaniu cudzych wspomnień z całym dobrodziejstwem inwentarza i wszystkimi uczuciami. Każde pozyskane przez naszego bohatera wspomnienie to osobna historia i zadanie detektywistyczne.

Dla chętnych – w sieci dostępna jest cała wczorajsza, niezbyt długa, prezentacja.

Jednocześnie spadło embargo na wrażenia dziennikarzy z udostępnionego im fragmentu gry – wiemy już zatem co nieco o samej grze czy kreatorze postaci. Takie Kotaku na ten przykład pokazało opcje personalizacji postaci, których będzie całkiem sporo:

  1. 6 typów skóry
  2. 35 fryzów
  3. 17 kształtów oczu
  4. 8 kształtów brwi
  5. 17 kształtów ust
  6. 17 kształtów szczęki
  7. 17 kształtów uszu,
  8. 8 kawałków “cyberware” + bez ani jednego
  9. 9 typów blizn + bez blizn
  10. 6 typów tatuaży + bez tatuaży
  11. 11 typów kolczyków + bez kolczyków,
  12. 5 typów zębów,
  13. 8 typów makijażu oczu,
  14. 5 typów makijażu ust,
  15. 3 typu wyprysków,
  16. 3 typy sutków
  17. 5 typów tatuaży na ciele
  18. 2 typy blizn na ciele
  19. 2 typy penisów,
  20. 1 pochwa,
  21. możliwość zmieniania rozmiaru penisa
  22. 5 typów włosów łonowych

Jak widzicie jest tego sporo 😉 Nie samym rozmiarem kuśki jednak człowiek żyje – oprócz ww. będziemy mieć także klasyczne statystyki – nasza postać będzie opisana za pomocą pięciu atrybutów: Body, Reflex, intelligence, Technical Ability, Cool. Początkowo dostajemy pulę punktów, które możemy rozdzielić na ww. atrybuty, a następnie wraz z postępem rozgrywki i awansowaniem na wyższe poziomy mamy otrzymywać kolejne + punkty, które możemy wydawać na związane z ww. atrybutami perki (ofensywne, defensywne, pasywne). Możliwości rozwoju postaci i kombinacje ponoć mogą przytłoczyć.

Na wczorajszej prezentacji ujawniono jeszcze jedną niespodziewaną rzecz – CD Projekt RED we współpracy z Netflixem i studiem Trigger przygotowuje serial animowany – Cyberpunk: Edgerunners, który trafi na streamingową platformę w 2022 roku.

Premiera Cyberpunk 2077 już 19 listopada 2020 r. na Xbox One, PC i PS4 – w momencie debiutu Xbox Series X i PS5 gra pojawi się także na tych platformach z darmowym uaktualnieniem do wersji na te konsolę.


Copyright © 2020 Padem o sciane. Wszystkie prawa zastrzezone.