Padem o ścianę

Styx: Shards of Darkness z trybem coop

Paweł Jastrzębski

W przeciwieństwie do swojego poprzednika Styx: Shards of Darkness posiadać będzie tryb współpracy podczas całości kampanii. Mechanika tego trybu została zaprezentowana na krótkim zwiastunie.

Styx: Shards of Darkness, to skradanka połączona z RPG, w której wcielimy się w goblińskiego złodzieje/zabójcę, którego możecie kojarzyć z Styx: Master of Shadows. W kolejnej odsłonie gry Styx odkrywa spisek Elfów i Krasnoludów mający na celu zawiązanie sojuszu, którego celem jest zniszczenie rasy Goblinów. W drugiej części twórcy wprowadzili tryb kooperacji, który powinien znacznie umilić przejście gry.

Kooperacja w Styx: Shards of Darkness będzie dostępna w każdym momencie gry – kolega może do nas dołączyć spontanicznie i równie spontanicznie nas opuścić, bez żadnego wpływu na naszą grę. Co ciekawe dodanie kolejnego gracza w żaden sposób nie wpłynie na ilość przeciwników, co sprawia, że pomoc kolegi może się przydać w trudniejszych fragmentach.

A pomoc kolegi może się bardzo przydać – na zaprezentowanym fragmencie widać, że we dwójkę można zastosować bardziej złożone sposoby eliminacji wrogów – np. poprzez atak z dwóch stron. Są także minusy – podwójna liczba goblinów, oznacza także dwukrotne zwiększenie szansy na wykrycie.

Nie ukrywam, że pomysł na kooperacyjne skradanie się jest bardzo przyjemnym pomysłem, zwłaszcza jeśli partner siedzi z Wami na kanapie. Niestety chłopaki z Cyanide nie ujawnili czy tryb kooperacji będzie tylko po sieci, czy także na podzielonym ekranie.  Pozostaje czekać na 14 marca by się przekonać – wtedy bowiem gra zadebiutuje na Xbox One, PS4 i PC.


Copyright © 2018 Padem o sciane. Wszystkie prawa zastrzezone.