Padem o ścianę

The Game Awards 2018 – Podsumowanie

Paweł Jastrzębski

Za nami już gala The Game Awards 2018 –chyba najbardziej prestiżowa nagroda w naszej branży. Na gali oprócz laureatów prezentowane są także nowe gry i zwiastuny, więc jest o czym mówić – zapraszam zatem na małe podsumowanie.

Zacznijmy od najważniejszego, czyli listy laureatów, która w tym roku prezentuje się tak:

  • Gra roku: God of War
  • Najlepsza gra rozwijająca się: Fortnite
  • Najlepsza reżyseria: God of War
  • Najlepsza narracja: Red Dead Redemption 2
  • Najlepszy kierunek artystyczny: Return of the Obra Dinn
  • Najlepsza ścieżka dźwiękowa: Red Dead Redemption 2
  • Najlepszy projekt dźwięku: Red Dead Redemption 2
  • Najlepszy występ: Roger Clark jako Arthur Morgan z Red Dead Redemption 2
  • Najlepsza gra wywierająca wpływ: Celeste
  • Najlepsza gra niezależna: Celeste
  • Najlepsza gra mobilna: Florence
  • Najlepsza gra AR/VR: Astro Bot: Rescue Mission
  • Najlepsza gra akcji: Dead Cells
  • Najlepsza przygodowa gra akcji: God of War
  • Najlepsze RPG: Monster Hunter World
  • Najlepsza bijatyka: Dragon Ball FighterZ
  • Najlepsza gra rodzinna: Overcooked 2
  • Najlepsza strategia: Into the Breach
  • Najlepsza gra wyścigowa: Forza Horizon 4
  • Najlepsza gra wieloosobowa: Fortnite
  • Najlepsza gra studencka: Combat 2018
  • Najlepszy debiut gry niezależnej: The Messenger
  • Najlepszy twórca treści związanych z grami: Ninja

Najważniejsza kategoria nie budzi większych kontrowersji – God of War grą wybitną jest i z tym nie bardzo jest jak dyskutować. Mam jednak wrażenie, że w tym roku wybór każdego nominowanego (może oprócz Monster Hunter World) by się obronił.

Ciekawie było w kategorii najlepsza gra akcji, w której niezależne i małe Dead Cells zostawiło na placu boju tak uznane marki jak Call of Duty, Destiny 2 czy Far Cry 5. Tym bardziej dziwi, że Dead Cells w kategorii najlepszej gry niezależnej, musiało ustąpił pola Celeste.

Kontrowersją dla mnie jest także wybór Monster Hunter World za najlepszego RGP-a, zamiast chociażby Pillars of Eternity 2.

No dobra, ale dość o nagrodach – pora na miód, czyli zapowiedzi nowych gier i nowe trailery już tych zapowiedzianych.

Największą niespodzianką gali można zdecydowanie nazwać zapowiedź Far Cry New Dawn – czyli rozwinięcia (nie mylić z dodatkiej) Far Cry 5. Gra toczyć się będzie bezpośrednio po wydarzeniach z piątki, a zadebiutuje już 15 lutego 2019 r.

Bardzo ciekawie zapowiada się także Mortal Kombat 11, które pojawi się w kwietniu 2019 r. i zaproponuje nam system customizacji znany z Injustice 2.

Kolejnym głośnym tytułem pokazanym na The Game Awards było nowe Dragon Age, o którym póki co nie wiele wiadomo, oprócz faktu, że będzie to kontynuacja Inkwizycji i odpowiadać za nią mają ludzie, którzy pracowali nad Jade Empire.

Bardzo interesująco zapowiada się także The Outer Worlds – nowy RPG od Obsidian, w którym udamy się do najbardziej oddalonej od Ziemi kolonii. Co ciekawe, mimo wykupienia studia przez Microsoft gra ukaże się (w 2019 r.) na Xbox One, PS4 i PC.

Oficjalnie także potwierdzono Crash Team Racing Nitro-Fueled, remaster klasycznej gry wyścigowej w stylu Mario Kart. Podobnie jak w przypadku Crash N.Sane Trilogy czy Spyro Re-Ignited Trilogy, gra została odtworzona od podstaw, przy użyciu aktualnej technologii.

Na gali pojawili się także przedstawiciele Double Fine, którzy zaprezentowali długo oczekiwane Psychonauts 2 – kontynuacja kultowej platformówki z 2005 r.


Copyright © 2019 Padem o sciane. Wszystkie prawa zastrzezone.