Padem o ścianę

Xbox @E3 – podsumowanie konferencji

Paweł Jastrzębski

Najważniejsza dla fanów marki Xbox konferencja  targach E3 już za nami. Pora więc podsumować, co też Microsoft nam zaproponował. A trochę tego było 🙂

Nie ma co ukrywać, że najważniejszym elementem konferencji była prezentacja Project Scorpio. Poznaliśmy w końcu oficjalną nazwę, datę premiery i cenę najnowszej konsoli od Microsoftu. Xbox One X (pod taką nazwą bowiem funkcjonować będzie Project Scorpio) zadebiutuje 7 listopada 2017 r. i kosztować będzie 499$/499€ (2200-2500 zł).

Xbox One X, jako najmłodsze dziecko rodziny Xboxa będzie miał 30% szybszy procesor od Xbox One i 4,6 raza mocniejszy procesor graficzny. Dodatkowo posiadać będzie więcej pamięci RAM przeznaczonej na gry. Najważniejsze jednak, że Xbox One X będzie w pełni kompatybilny z Xbox One i w przeciwieństwie do konkurencji z Japonii  wszystkie tryby działania gry dostępne dla wyświetlaczy 4K mają być także dostępne na innych ekranach. Jeżeli uruchomimy tryb 4K na ekranie Full HD, otrzymamy skalowaną w dół rozdzielczość, co poskutkuje ostrzejszym obrazem  niż w zwykłym 1080p.

Wiadomo, jednak, że nie samym sprzętem człowiek żyje – ważne są również gry. Tutaj możemy odczuwać pewne rozczarowanie gdyż nie dostaliśmy żadnej wielkiej niespodzianki. Niemniej jednak Microsfot zapowiedział gigantyczny lineup 44 gier, z czego 22 są ekskluzywne dla rodziny Xbox/Windows 10.

Do najważniejszych ogłoszeń wypada zaliczyć Assassin’s Creed Origins które pojawi się na Xbox One/Xbox One X 27 października 2017 r. Zgodnie z plotkami gra zabierze nas do starożytnego Egiptu,  a naszym bohaterem będzie  niejaki Bayek. Więcej informacji należy spodziewać na dzisiejszej konferencji Ubisoftu

Zgodnie z oczekiwaniami na scenie zaprezentowano Forza Motorsport 7. W grze ujrzymy jeszcze więcej supersamochodów. torów itp, a wszystko to z zaimplementowanymi zmiennymi warunkami pogodowymi. Prezentacji gry towarzyszyła prezentacja Porsche 911 GT2 RS – najnowszej wersji legendarnej 911-stki, która oczywiście również pojawi się w grze.

Na konferencji Microsoftu zaprezentowano również Metro Exodus – najnowsza część postapokaliptycznej serii na bazie książek Dmitrija Głuchowskiego. Nie  ukrywam, że bardzo mnie cieszy ta informacja, gdyż dwie poprzednie części były rewelacyjne.

Pewnikiem za to była prezentacja Crackdown 3, który będzie tytułem startowym Xbox One X – pojawi się 7 listopada. Twórcy obiecują, a zwiastun udowadnia, że w grze gigantyczną rolę odgrywa destrukcja, W planach jest kampania dla jednego gracza, a także tryb sieciowy, w którym wspomniana destrukcja wspomagana jest przez sieciowe serwery MS-u.

Na swojej konferencji Microsoft zaprezentował także, zapowiedziany na EA Play, Anthem od Bioware. Nie ujawniono niestety zbyt wielu szczegółów, ale gameplay sugeruje fajną walkę, w której wspomoże nas egzoszkielet.

Zgodnie z oczekiwaniami na konferencji Microsoft pokazał także State of Decay 2, który niestety nie będzie tytułem startowym Xbox One X – pojawi się dopiero na wiosnę 2018 r. Świat gry ma być ponoć trzy razy większy niż ten z pierwszej części, a dodatkowo gra ma oferować kooperację dla 4 osób.

,

 

Bardzo ciekawie prezentuje się również Ori and the Will of Wisp – sequel świetnego Ori and the Blind  Forest. Niestety za wiele o grze nie wiadomo – pomijając fakt, że zabierze nas poza las Nibel. Wiedząc jednak, że nad grą pracują ludzie z Moon Studios jestem bardzo dobrej myśli.

Drugiej części doczeka się także epizodyczne Life is Strange, które otrzyma podtytuł Before the Storm i opowie o wydarzeniach sprzed pierwszej części. Niestety dalszych szczegółów nie ujawniono.

Na konferencji zaprezentowano także PlayerUnknown’s Battlegrounds, w którym zmierzymy się z aż 99 innymi graczami. Gra prezentuje gatunek battle royale.

Jako, że przy Śródziemie: Cień wojny Warner Bros. blisko współpracuje z Microsoftem, na konferencji nie mogło zabraknąć tej ciekawie zapowiadającej się gry. Zaprezentowano długi, bo ponad siedmiominutowy gameplay.

Oprócz ww. gier pokazano także kilka innych, mniej znanych.

Na swojej konferencji Microsoft, w osobie Philla Spencera, ogłosił także rozszerzenie wstecznej kompatybilności o gry z pierwszego Xboxa.


Copyright © 2018 Padem o sciane. Wszystkie prawa zastrzezone.