Padem o ścianę

Blizzarda plan na rozwój Diablo IV

Paweł Jastrzębski

Data premiery Diablo IV nie jest jeszcze niestety znana (wiemy tylko, że pojawi się 2023 r.), ale Blizzard powoli ujawnia coraz więcej informacji, w tym te dotyczące modelu rozwijania gry po premierze.

Blizzard oficjalnie bowiem poinformował, że Diablo IV będzie grą-usługą z cyklicznymi sezonami. I to właśnie sezony mają być sercem rozgrywki.

Deweloperzy chcą dać nam 4, trwające po 3 miesiące, sezony w roku. Po każdym sezonie nastąpi reset postępów, a nasza postać zostanie przeniesiona do Wiecznej Krainy, gdzie wciąż będziemy mogli nią grać i rozwijać jej poziom. By zagrać jednak w nowym sezonie będziemy musieli stworzyć nową postać. Każdy sezon będzie wprowadzać nowe funkcje i nowe możliwości zdobywania doświadczenia. Pierwszy sezon ma wystartować w dniu premiery gry.

Powróci także płatny Karnet Sezonowy, który jednak ma nie dawać przewagi sam z siebie, a jedynie zapewnić posiadającym go graczom lepsze nagrody za wykonywane zadania.

Jak na grę-usługę przystało Diablo IV zawierać będzie mikropłatności, choć tutaj twórcy także się zarzekają, że kupowane przedmioty nie zapewnią przewagi na polu walki, a będą jedynie kosmetyczne. Dodatkowo wszystkie elementy w sklepie mają być możliwe do odblokowania poprzez normalne postępy w grze.

Diablo IV pojawi się w przyszłym roku na Xbox Series X|S, Xbox One, PS4, PS5 i PC – można się spodziewać, że jeśli do czasu premiery Microsoftowi uda się sfinalizować przejęcie Activision-Blizzard to gra trafi w dniu premiery do Xbox Game Pass.


Copyright © 2022 Padem o sciane. Wszystkie prawa zastrzezone.